Kiedy hak z tyłu jest przydatny i jaki wybrać

Kiedy hak z tyłu jest przydatny i jaki wybrać

Stając przed wyborem rodzaju haka, trzeba wziąć pod uwagę kilka spraw. Po pierwsze, haki produkowane są do konkretnego modelu samochodu - nie ma mowy o ich uniwersalności. Po drugie, musimy wybrać odpowiedni typ haka. Zgodnie z przepisami wszystkie muszą mieć odczepiany zaczep kulowy.

Cena haka zależy od sposobu, w jaki ten zaczep można zdjąć. W najtańszych czynność ta nie jest może skomplikowana, ale czasochłonna - trzeba bowiem odkręcić śruby mocujące. Takie haki w zależności od producenta, od firm polskich, poprzez tajwańskie, do zachodnioeuropejskich i modelu auta kupimy za 100 - 300 zł. Razem z kosztami montażu łączna cena założenia haka wyniesie więc od 200 do 450 zł. O 200 - 300 zł więcej trzeba zapłacić za lepszy hak z tzw. bagnetowym mocowaniem zaczepu  - zaczep kulowy zdejmuje się w kilka sekund bez użycia narzędzi.

Jeśli ktoś często jeździ zagranicę również bez przyczepy, warto zainwestować w to drugie rozwiązanie. Zgodnie z przepisami obowiązującymi w większości państw Europy Zachodniej za jazdę z hakiem bez przyczepy płaci się wysokie mandaty. Przepisu tego szczególnie rygorystycznie przestrzega się w Niemczech i Austrii.

Hak z łatwo zdejmowanym zaczepem to również dobre rozwiązanie dla właścicieli samochodów reprezentacyjnych. Jeśli nie ciągniemy przyczepy i nie mamy umocowanego na haku bagażnika rowerowego, możemy zaczep schować pod zderzakiem, nie szpecąc auta.

KONTAKT:

OKRĘGOWA STACJA KONTROLI POJAZDÓW SPI/005
41-948 Piekary Śląskie, ul. Rozalki 1
32 288 40 01 w. 37
662 203 266
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pon - Pią 10:00 - 18:00
Na badanie pojazdu można umówić się telefonicznie lub mailowo lub przyjechać.